Dat overgewicht slecht voor je is, is een feit. Ook probeert iedereen wel eens wat af te vallen. Want wie droomt er nou niet van het ideale gewicht? Sommige vrouwen hebben het van nature, maar de meeste van ons moeten hard werken voor een slank lichaam. Steeds meer vrouwen ontzeggen zichzelf noodzakelijke vitamines en mineralen door een calorie- en vetarm dieet dat ze volgen, dit blijkt uit recent Brits onderzoek. Uit ditzelfde onderzoek komt ook naar voren dat de gemiddelde vrouw vaak maaltijden overslaat, ze neemt minder dan drie lunchpauzes per week. Hierdoor ontstaat een vitaminetekort.

Vaak val je wel af van diëten en/of van dieetproducten, maar wat veel vrouwen niet weten is dat het soms ook ongezond kan zijn. Je ontzegt jezelf belangrijke vitaminen en mineralen die als bouwstoffen dienen voor je lichaam, vaak heb je dit helemaal niet in de gaten. Dit kan op den duur vervelende gevolgen hebben, terwijl dat helemaal niet je bedoeling is! Care for Women geeft je de juiste informatie over de nodige vitaminen en mineralen.

Caloriearme maaltijden zorgen voor tekorten

Volgens wetenschappers hebben dieetproducten met weinig vet of suiker vaak ook een lage voedingswaarde als het gaat om ijzer, vitamine D en calcium. Stoffen die onmisbaar zijn om je lichaam in een goede gezondheid te houden. Vrouwen vervangen fatsoenlijke maaltijden vaak door caloriearme maaltijden die nauwelijks voedzame stoffen bevatten. Voedsel zoals rood vlees, een bron van ijzer, wordt amper gegeten door vrouwen. Dit heeft erin geresulteerd dat één op de tien vrouwen een ijzertekort heeft. IJzer is een belangrijk mineraal voor ons lichaam, een ijzertekort is dan ook gevaarlijk. Zo zorgt ijzer voor de vorming van rode bloedkleurstof in de rode bloedcellen. Deze rode bloedcellen brengen zuurstof van je longen naar alle andere lichaamsdelen. Een andere functie van ijzer is dat het helpt bij de afbraak van schadelijke stoffen in je lichaam doordat het de productie van afweerstoffen stimuleert. Je kan lichaam kan dus niet zonder.

Inwendige schade

Als je onvoldoende voedingsstoffen binnen krijgt merk je dat zowel direct als indirect. Vet heeft bijvoorbeeld een grote invloed op je energiegehalte, een tekort daarvan merk je snel. Een calciumtekort kan op den duur zorgen voor broze botten, hier heb je dus niet direct last van. Maar of je nou wel of niet direct de gevolgen van een tekort ondervindt, het is en blijft gevaarlijk voor je gezondheid en op den duur zal je het altijd merken.

Sla geen maaltijden over!

Je begint vaak fanatiek, het diëten gaat dan in het begin best goed, maar naarmate er meer maaltijden overgeslagen worden gaat je lichaam om compensatie vragen. Je lichaam heeft voedingsstoffen nodig om te kunnen functioneren. We laten ons dan al snel verleiden door ongezonde producten zoals chips en chocolade, producten met weinig voedingswaarde. Voedingsstoffen zoals proteïnes en koolhydraten houden je bloedsuikerspiegel op peil, wat er weer voor zorgt dat je scherp blijft. Je hebt ook voedingsstoffen nodig om te kunnen presteren. Kortom, het is dus van groot belang om voldoende vitaminen en mineralen binnen te krijgen om optimaal te kunnen functioneren en presteren.

Ondersteuning bij het afvallen

Care for Women begrijpt dat een gezond gewicht belangrijk is en vindt het een hartstikke goed initiatief om daar aan te werken. Maar wel op een verantwoorde manier! Care for Women heeft diverse voedingssupplementen in het assortiment die dienen als een goede ondersteuning bij veel lichaamsfuncties. Bijvoorbeeld Women’s Omega, met een gunstige invloed op hart- en bloedvaten. Voor meer informatie over de producten en wat ze voor jou kunnen betekenen kan je kijken op de Care for Women webshop of maak een afspraak voor een advies op maat van een  Care for Women specialiste. De consulten worden bijna allemaal vanuit de aanvullende verzekering vergoed. Je hoeft het niet alleen te doen, maak eens een afspraak in de webagenda of via 088-4420442.